fredag 13 januari 2012

"Bada i Vassen"

Tänk hur många gånger man har sagt att "på måndag börjar mitt nya liv" samtidigt som man intalar sig själv att man skall börja träna och äta hälsosamt. Känner ni igen den frasen? Haha!!  Sedan 2007 så har jag haft detta problemet. Kanske har det en liiiiten del av att olyckan hände och att fotbollen inte mer fanns till hands. Men nu när jag tänker efter så borde det vara lättare efter skadan pga av att jag inte fick röra mig för läkaren på flera år. Snacka om att det är skönt att komma igång med träningen. Detta är en stor del varför jag inte drack en droppe på nyårsafton, och ni får ursäkta språket men nu får det f....n hända något! I Usa och speciellt Californien så är träningen en stor del av vardagen. Man kan säga att träning här är som en religion. Är du inte vältränad så får du bada i vassen till sommaren. 



Under första månaderna här borta så tränade vi väldigt hårt. Studier och träning gick hand i hand och inget annat var viktigare än att vara hälsosam. Men sedan kom han Mr Virus och drog ner en i skiten.... Japp vad gör man när man blir sjuk. Både jag och Linda var förkylda i nästan 3 månader och var av det så har det blivit några ynka träningspass senaste tiden. Äntligen friska !!! "efter att ha smittat hela familjen" så börjar nu resan mot den där kroppen man har velat ha efter varje Onsdag, Torsdag, Fredag och Lördag,,




Nu hoppas vi väll att vi skall få vara friska framöver och att ni skall få följa oss hur vi har det i skolan, vad vi hittar på för roligt på våran ledighet och hur det går i våran strävan efter en Måndags-kropp. Efter dagens två träningspass passade Linda på att torka av sig svetten på det mest ekonomiska sättet.


2012 kommer bli ett toppen år och resan här den fortsätter.

Håll i hatten nu alla så kör vi!

Best Regards

Mr A






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar